Det er ingen tvil om at Græsvig Fodboldklubb og Gressvik Turn- og Idrettsforening er opphavet til Gresvik Idrettsforening.

22 februar 1922 kom det siste valgte styret i Gressvik Turn- og Idrettsforening sammen. De bestemte seg for å innkalle alle interesserte til et møte for å gjenoppta foreningen under det nye navnet Gresvik Idrettsforening. Forslaget om lovendring og nytt navn ble enstemmig vedtatt.

Slik fremkommer det i vår jubileumsberetning at det startet. Men egentlig startet det ennå tidligere.

Gå inn i vedleggene og se selv.

17 sept 1932 meldte Arne J Halvorsen seg inn i Gresvik IF. Han var da 10 år gammel. Les hans fornøyelige historier om tiden på Gressvik på 30-tallet, hvordan han som 10 åring så at Trondalen ble anlagt og hvordan de så opp til «de store gutta» på A-laget. Han skriver om «gladiatorenes møteplass – fest i Trondalen». Det gikk tydeligvis hardt for seg før i tiden. Halvorsen bosatte seg med tiden i Bengtsfors i Sverige, men han glemte aldri sin oppvekst på Gressvik.

Frode Hansen (født 10. aug 1961) – vår eneste landslagsspiller

Han er den eneste som har representert Gresvik IF for Norge.

Frode Hansen gikk fra Gresvik IF til FFK og deretter bl.a til Start, Kristiansand.
Han fikk samlet 25 landskamper før han vendte tilbake til moderklubben Gresvik IF. Her en faksimile fra forsiden på VG etter en praktkamp mot Viking i 1981.

Frode Hansen

Vår eneste landslagsspiller