8 Gresvik-jenter i kretslagstroppen mot Oslo

Etter en periode med treninger i regi av Østfold Fotballkrets skulle 2007 kullet i helgen spille kamp mot kretslaget fra Oslo.

Hele 8 spillere fra Gresvik IF var å finne i helgens tropp, der de skulle måle krefter mot et Oslo-lag som man historisk sett har slitt litt mot.

Man må helt tilbake til 2001 kullet for å finne et Østfold-lag på jentesiden med gode resultater mot Oslo.

Anført av spillerne fra Gresvik IF hadde kretslaget fra Østfold skumle planer om å bryte denne trenden foran over 200 tilskuere på tribunen i Østfoldhallen. I en relativt defensiv 5-4-1 formasjon så det ut som at kampplanen var å komme tidlig opp i press og krige om å vinne de viktige 2.ballene på midtbanen. Deretter skulle ballen pumpes opp i bakrommet til den ensomme spissen på topp. Kampplanen så ut til å fungere mot et godt og pasningssikkert Oslo-lag, der jentene fra Østfold kom seg til flere gode overganger og farlige gjennomspill i bakrommet. Gjennom 2 fartsfylte omganger der Østfold lenge ledet 2-1, klarte til slutt Oslo å pirke inn sin utligning som skulle vise seg å stå kampen ut.

Lagleder for Gresviks jenter Tor-Arne Borg, sier: Det er mange år siden Østfold spillemessig har vært på høyde med Oslo, så et uavgjortresultat skal spillerne fra Østfold se seg godt fornøyde med. Neste uke går jentene fra Gresvik IF inn i en ny uke med kretslagsaktivitet, der 4 treninger skal munne ut i en kretslagscup i Valhall Arena søndag 12 desember.

Vi ønsker våre egne jenter fra Gresvik IF og resten av kretslaget fra Østfold lykke til!

Bildene viser en fokusert spillergruppe som før kampen mottar kampplanen i garderoben, og bilde under er et lagbilde etter kamp.

BEGGE FOTO: Christian Lorentsen