Atle Jensen traff GIF nerva midt i hjertet på Odin Kroa.

«FOR EN KVELD!!!, Tusen takk for årets høydare. Denne lever vi lenge på» (med fire etterfølgende «tommel opp) skriver daglig leder Morten Helminsen i en SMS på vei hjem fra Odin Kro fredag 09 mars. «For en kveld!» bekrefter også fotballformann Arnie på SMS. De har begge akkurat opplevd det Køllis beskriver som «en utrolig morsom og GIF byggende kveld med gamle og nye kontinuitetsbærere». Atle Jensen har tidligere på kvelden delt glede og trivsel med Gresvik folk i vårens første GIF-TREFF på Kroa.

Æresmedlem Gunnar Femtehjell innledet kvelden med GIF allsang. En fullsatt Odin Kro ble minnet på at «Gresvik er og blir seg selv». En sang like genial som Bayern Münchens visjon «Vi er det vi er». Midt i den universelle og tidløse sannheten, – fullstendig fri fra både prestasjonsangst, fremtidsdrømmer og mentale konstruksjoner om å stå øverst på pallen en eller annen gang i fremtiden. Gunnar fylte Kroa med Glede og Trivsel fra første tone, lista var lagt fra oppstart. På bildet storkoser Gunnar seg sammen med arrangøransvarlig i fotballstyret Anne Lundblad og eminente Atle Jensen selv.

Så kom panelet på banen og storspilte i 1. omgang. Øivind Karlsen, fotballformann Arnie og Frank Jensen mimret om bl. a kjærlige kallenavn på Gressvik, Roar fortalte om GIF joggen, damegruppa viste en herlig film, og vi fikk alle med oss til stor glede at «Girls just wanna have fun» i Gresvik IF. Vi gikk komfortable til pause med god og trygg ledelse. Bildet viser vår egen Øivind «hjerte» Karlsen «på nett» med Atle.

Etter pause leder kveldens kaptein og ballfordeler Atle Jensen oss til opplevelser vi aldri vil glemme. Atle er ikke bare profesjonell nå, han øser av seg selv til midt i GIF nerva – og treffer, gang på gang. Enten han er Atle, Reinert eller Rune Beige befinner han seg midt inni den nakne garderobekulturen vår. Med seg på laget i andre omgang har Atle med seg vidunderlige Harald og Odde som krydrer showet, glimrende Runar «Knekten» Olsen som supplerer og ikke minst fremragende Kristian Bolstad og Emil Johansen fra A-laget som komplimenterer laget til å bli komplett. Vi knekker rett og slett sammen i trivsel og gledefylt latter.

Før Steffen Hissingby med venner overtar mikrofonene og kopler på gitarene takker vi Kjell på Kroa for supert vertskap, Pizzabakeren for utsøkt servering og minner Atle Jensen på at både han selv og alle hans alianser for alltid vil bli elsket av oss på Gressvik. Tusen takk for et vidunderlig GIF-TREFF på Kroa!

Foto: Anne Lundblad og Frode Holstad Hansen