Det meste er på stell igjen

Redaksjonskomiteen i «Gressvikingen» har gitt oss tillatelse til å legge ut noen av sakene som stod i høstens utgave. Det er jo ikke sikkert alle har sett denne utgaven. Selv om det er gått noen uker tror vi at det fortsatt er av interesse. Du kan se alle «Gressvikingene» her.

Tekst: Øivind Karlsen. Foto: Terje Jensen.

Kanskje noen av oss tar det for gitt allerede. En høst med fotballkamper, fotballen ruller. Det er kamp om poeng. Også håndballspillerne er i gang og klare til fight. Det er sånn det skal være, men ikke har vært på en stund.

Det er noe eget med kamp om poeng, og å møte motstandere fra andre klubber. Korona satte en stopper for dette i mange måneder. 2020-sesongen ble helt spolert. Nå omkranser foreldre, familie og venner banene igjen, og det er lett å lese hva både de og aktive mener om dette. Da vi besøkte GIFs 07-lag i ungdomsavdelingen på en av årets første treningskamper kunne vi ta del av den store gleden det var igjen å få spille ordentlig kamp. Det samme da GIF A-lag dro i gang mot HSV i første seriekamp.

Det har gått noen uker, og kampen om 3-poengere er godt i gang både for seniorer og i ungdomsavdelingen. Seniorene ligger i skrivende stund meget godt an, blant de beste i sin avdeling. Håndballentusiastene gleder seg til en vinter med mye moro. Barneidretten går som før, stisyklistene kjører på og Gif-joggen har sine jevnlige turer i skog og mark. Det er deilig at det meste er på stell igjen.

Trener for A-laget, Mads Vallestrand, forteller interesserte hvordan GIF skal slå HSV i den første seriekampen. Nytt av året er at samarbeidspartnere og andre som ønsker det, kan få litt info fra treneren om taktikk og spillesituasjonen før en kamp i Trondalen.

Spillerne på bortelaget HSV og Gresvik hilser og ønsker hverandre en god kamp.

Der sitter en til. Det ble 6 scoringer for Gresvik i første seriekamp 2021.

Publikum fikk en hyggelig kveld i Trondalen. Mye flott spill varmet godt.

Fintene og innleggene satt godt for Gresvik spillerne i den første seriekampen i 2021.

Gutter 07 er også glade for å ha kommet i gang igjen.