Gresvik 2 ønsker seg flere spillere til seriefotballen i Trondalen

Gresvik 2 ønsker seg flere spillere til seriefotballen

I år har Gresvik IF på nytt fått stablet et andrelag i Trondalen for første gang siden 2019. GIF2 , eller C-laget som vi liker å kalle oss selv, er et tilbud for seniorspillere som ikke lenger har de største ambisjonene på banen eller nok tid til å spille på et høyere nivå. Vi spiller i 7.divisjon hvor vi stort sett møter lokale lag som Trosvik, Skogstrand, Begby, Rolvsøy osv. Den lengste turen i år er allerede unnagjort, og den gikk til myggens hovedstad Ullerøy.

Gresvik IF har lange tradisjoner med store kull av spillere og nok folk til å mønstre både juniorlag, samt A- og B-lag på seniornivå. Coronaens inntog har dessverre forsterket en nedadgående kurve der stadig færre voksne prioriterer egentid på banen. Etter å ha spilt fjorårets sesong på sjuerbane på grunn av litt få spillere, var vi i år veldig klare for å endelig spille 11 mot 11. Sesongen har dessverre tæret litt hardt på oss med både skader, flyttinger osv så nå ønsker vi oss flere nye (eller gamle kjenninger) til å være med oss på trening og til kamp.

En kamp og en trening i uka

Det er ingen møteplikt på treningene våre, men i bunn må det ligge en forpliktelse at man møter opp når man kan. Med èn trening og en kamp per uke ligger alt til for at det skal være forholdsvis enkelt å kunne planlegge. Treningene er tirsdager kl. 20 med oppmøte 10 minutter før i garderoben. Alderen i gruppa vår spriker fra rundt 20 til rett over 40 og med folk fra erfaring fra både 1. og 2.divisjon til relativt ferske seniorspillere. Oversikt over alle kampene våre ligger her.

Er du lysten så send meg (Rune Solbrekke) gjerne en melding på Facebook eller SMS 97116737.
PS: For å spille må du være registrert som spiller i Gresvik IF, overgangsskjema finnes her.

3 lag har trukket seg siden sesongstart

Vi er dessverre ikke det eneste laget som sliter med frafall. Hittil har både Østsiden 2, Skogstrand og Ullerøy måttet trekke lagene sine. Det gjør at vi går fra 12 til 9 lag i serien og 22 til 16 kamper. Vi har forøvrig vunnet 3 kamper mot disse lagene, hvilket gjorde at vi mistet 9 poeng. Før sesongen slo også Nylende seg sammen med Rolvsøy 2 for å være nok folk til å stille ett lag, det samme måtte Borgar og Torp 2 gjøre.

Jeg håper at Gresvik ikke havner i samme situasjon, men kan bygge videre på det grunnlaget vi har skapt så langt. På Facebookgruppa vår (lukket gruppe) teller vi over 50 karer som alle har til felles at de er glad i fotball og det sosiale miljøet med gjengen, men som av ulike grunner ikke får vært med så mye som man ønsker. Vi tar derfor gjerne i mot enda noen flere.

Kanskje er nettopp du lysten på å slenge deg med igjen?