Onsøyjenta «Mimmi» vant den suverene hovedpremien 2020

En glad og begeistret Onsøyjente Britt «Mimmi» Kristiansen tok med seg ektefellen Svein «Poppo» da hun i helgen ble invitert til en opplagt Reidar Gjølstad i River Boats by Rotostøp AS for å tilpasse årets hovedpremie i GIF-lotteriet til storfamilien Kristiansen.

Båtentusiast «Mimmi» Britt vant Riverboat.

Gleden er åpenbar og latteren sitter løst når gratulasjonene kommer fra flere hold. Og det blir et hjertelig møte mellom Britt, Svein og Reidar når Britt forteller at hun alltid har vært opptat av sjøliv og båt, ettersom hun selv kommer fra en båtfamilie som hver sommer i barne- og ungdomsåra ferierte på familiehytta i Oksrød.

Jeg er fortsatt en ekte badeengel fra Slevik, elsker både å bade og selve sjølivet. Får et skikkelig kick av både båtlivet, sjøen og bading, bader året rundt, faktisk også isbading. Først trodde jeg 1. premien bare var tull og tøys når Gresvik IF ringte meg, men når jeg etterhvert skjønte at sannheten var at jeg hadde vunnet hovedpremien, så føltes det som å komme tilbake til ungdommen igjen!

Hun har nylig fått beskjed om at hun har vunnet årets flotte hovedpremie i Gresvik IFs hovedlotteri, en River Boat og motor til en samlet verdi av Kr. 37.000,-.

Nå ønsker hun at premien og båtlivet kan bli videreført til kommende generasjoner Kristiansen – barn og barnebarn. Poppo Svein, som han heter blant barnebarna, undrer om det er rom for å tilpasse båt og motor til storfamilien Kristiansens behov, mens Mimmi Britt virker til å være mest spent på friheten av fargevalg og type motor til båten.

Hovedpremiegiver og River Boats entusiast Reidar deler gjerne både båtglede og erfaringer fra det å være bedriftseier. Her med premievinner Britt og ektefellen Svein, begge ansvarlige for driften av Slevik Elektriske AS.

Reidar er gladelig på pletten med sin tilpasningsevne og forteller innledningsvis om ulike varianter av Riverboater og River Boat by Rotostøp AS sin bakgrunn, spennende historie og positive utvikling av Gressvik bedriften som våget å satse på båtproduksjon i Norge – selv i vårens mørkeste koronatid.

Hvis dere vil tilpasse farger, båt og motor så ordner vi det altså, responderer Reidar som har sponset Gresvik IF med flotte lotteripremier i flere år, til Britt og Sveins store begeistring over både bedriftens evne til å gjøre det enkelt med båtliv til en fordelaktig pris, River Boats by Rotostøp AS sin vilje til å støtte Gresvik IF og den gode driften av selve selskapet. Som gammel GIF-gutt synes Reidar det er viktig å støtte den lokale idrettsforeningen, noe Britt og Svein også gjør gjennom både å ta lodd og å være sponsor for Gresvik IF.

Riverboat med tilpasning til barn og barnebarn. Dette er helt suverent!

Dette er helt suverent!, skyter Britt lykkelig inn i dialogen når Reidar i River Boats by Rotostøp AS åpner for full skreddersøm av båt- og motorløsning til familien Kristiansen.

Under en guidet tur i produksjonslokalene til River Boat by Rotostøp AS på Sørkilen, – samtidig som de dypdykker i personlige valg, brosjyrer, farger, alternative antall fot, ser på ulike båter, tekniske detaljer og ikke minst hvordan båtføreren skal plassere seg trygt i båten, så utveksler premiegiver og hovedpremievinner det siste års helt spesielle utfordringer i forbindelse med Koronaviruset.

Heldigvis er både 1. premievinner Britt og premiegiver Reidar Gjølstad i River Boats by Rotostøp AS i bransjer der det er mulig å både opprettholde trygg drift i sine respektive selskaper, og samtidig beholde sine verdifulle ansatte i sine bedrifter, i disse utfordrende Koronatider.

Mimmi Britt og Poppo Svein uttrykker helt mot slutten av det svært hyggelige møte, at de nå må dra for å kjøpe reker. For å finne frem til noe av det de forbinder med sjø- og båtlivets sjel – samtidig som de vil føle på hvordan en ny River Boat m/motor kan og bør deles med flere i storfamilien Kristiansen.

Både River Boats by Rotostøp AS og Slevik Elektriske AS er sponsorer av Gresvik Idrettsforening.

Ønsker du å få et dypere innblikk i riverboats, følg denne lenken;

Ønsker du å få et dypere innblikk i Slevik Elektriske AS, følg denne lenken;

Tekst og foto: Frode Holstad Hansen