Bolstad og Køllis gleder seg til årets publikumskamp

Planleggingen av årets Publikumskamp er godt i gang

Gresvik IF sitt A-lag gjentar fjorårets suksess i form av Publikumskampen. Årets versjon vil gå av stabelen fredag 13.mai og motstanderen denne gang er Trosvik IF, et lag vi har kjempet mange dueller med opp gjennom årene.

– Målet i år er å skape en enda større folkefest enn i fjor, samt doble fjorårets beløp og få inn totalt 150.000 kroner. Det sier Morten Køllis Johannessen som utgjør arrangementskomiteen sammen med henholdsvis Eilen Grøseth Halvorsen, Grete Pettersen og Rune Solbrekke, samt A-lagets Mads Vallestrand, Tore Martinsen, Kristian Bolstad og Alexander Arnesen. Sammen håper de å få med seg det lokale næringslivet.

– GIF har en viktig plass i hjertet for mange her, og da vi i fjor vekket til live konseptet Publikumskampen fikk vi utrolig fine tilbakemeldinger. I år valgte vi en kamp på våren i stedet for høsten, og håper at været er med oss. I tillegg er det en fredagskamp, noe som kan være en god oppladning til helgen, forklarer Køllis.

Denne dagen inviteres både store og små til Trondalen for en fantastisk ramme rundt breddefotballen. Seniorgruppa fyrer opp grillen og byr alle barn på gratis pølser og is. I tillegg blir det godt gammeldags korps før kampstart, som legger en perfekt ramme på det hele!

Vil skape gode rammer for seniorlaget

I årets sesong befinner GIF-gutta seg i 5.divisjon og de første 3 poengene ble innkassert i seriepremieren borte mot Spydeberg. Dem skal det bli mange flere av i følge trenerteamet med Mads Vallestrand og Tore Martinsen. Laget består av en god blanding med seniorer og juniorer, og klubben ønsker å dyrke et tettere samarbeid mellom ungdoms- og seniorspillerne. Det betyr også at rammene rundt lagene skal opp et par hakk. Dette arrangementet er en viktig brikke for at vi som seniorgruppe skal overleve økonomisk, og vi ønsker derfor å «fri» til det lokale næringslivet.

Vi rundt A-laget ønsker at dette skal være årets happening i Trondalen og at dette skal være ett fast arrangement hvert år hvor vi får med oss hele lokalmiljøet. Råde IL har gjort dette nå i flere år, og i fjor klarte de å få med det lokale næringslivet på å sponse med 300.000 ,- til seniorgruppa. Ikke annet enn imponerende, og vi mener og tror at mulighetene på Gressvik bør være like store. På bakgrunn av dette har vi satt oss ett mål om å få inn 150.000,- denne dagen – halvparten av det Råde IL fikk i fjor.

– Gresvik skal være et lag bestående av folk som enten er herfra eller som bor her. Vår rolle som en del av lokalsamfunnet på Gressvik er viktig, og vi ønsker at de yngre i klubben skal ha sunne, gode forbilder å se opp til. Da er Publikumskampen er glimrende mulighet for å både knytte sterkere bånd innad i klubben, samt bygge et økonomisk fundament som gir enda bedre rammer. Det vil hele fotballavdelingen tjene på, avslutter den alltid like ivrige ildsjelen!

Samme kamp-pakker som i fjor

GIF har mange gode partnere av ulike formater. Store, tunge samhandlingspartnere som Stene Stål, Salatmesteren, Konsum Gruppen og Storm Elektro har vært fantastiske med oss gjennom en årrekke, mens andre som for eksempel Pluss Onsøy Squash & Treningssenter gir et supert bidrag ved å tilby A-laget gratis trening gjennom sesongen. Det er ikke først og fremst de som alltid er med som vi skal nå ut til med denne kampen, de er selvfølgelig hjertelig velkomne som alltid, men vi ønsker også å få med nye, lokale aktører som vil bidra.

Alle som blir med på matchpakken får bedriftslogo med navn på en stor takke plakat som vi stå godt synlig i Trondalen på kampdag. I tillegg vil vi nevne alle sponsorer i sosiale medier, facebook, hjemmside og liknende hvor vi oppfordrer alle lokale til å støtte det lokale næringslivet. Vi vil også reise rundt og ta bilder med de aktuelle sponsorene sammen med ledere eventuelt en spiller fra A laget som vi bruker i sosiale medier. Men, det viktigste med deres bidrag er at vi klarer å holde liv i seniorfotballen som de siste årene har blitt vanskeligere og vanskeligere.

Matchpakke Publikumskampen kr 3.000,-

• Navn og omtale i samlesak på hjemmesiden + Facebook
  • Logo på sponsorveggen ved kunstgressbanen
  • Tilgang til salen en time før kampstart for enkel bevertning hvor Mads forteller litt om laget og forventninger til kampen

Vil du også støtte oss, meld i fra til Morten Køllis på 48325512, Tore Martinsen på 41204752 eller Mads Vallestrand på 909 31 507!