Vårklargjøring i Trondalen

Våren er i anmarsj og daglig leder og hans mange fantastiske hjelpere er i full sving med å gjøre Trondalen klar til ny sesong. Ny gummigranulat på kunstgresset er på plass, flere av garderobene er pusset opp, nye krakker er snart på plass og vaffelpressa og kaffetrakteren i kiosken er kontrollert.

Bane og anlegg:
På grunn av den tøffe vinteren vil det drøye litt før vi kan åpne gressbanen, noe som medfører at alle kamper i april blir berammet til kunstgressbanen. Dette medfører at vi må være smidige og løsningsorienterte når det gjelder trening i denne perioden. Køllis jobber inn mot kommunen og NFF Østfold angående andre mulige arenaer i denne perioden. I tillegg jobber Morten Helminsen på spreng med å klargjøre kunstgressbanen for seriespill. Morten vil i tillegg klargjøre deler av grusbanen for trening fra og med 16. april.

Morten fikk på mandag meget god hjelp av Gunnar Roger Dahle (Dahle Transport) og Trenerkoordinator Joar Dahle. Gunnar Roger har sagt at han syns det er moro å hjelpe til, og spesielt når han kunne gjøre det med bilene. Vi sparte over en halv dag på utleggingen av gummigranulat.

En stor takk til Dahle Transport og Joar.

Kiosk

Fra mandag 16. april starter vi med åpen kiosk, der lagene har ansvaret for en uke hver. Kontakt kioskansvarlige Anne Lundblad eller Hanne Verbeek, dersom dere har noen spørsmål eller ønsker om kiosken.

Hanne har fått varer og er i gang med å gjøre klar kiosken .

Garderobeanlegg.
GIF ønsker å være klubben der alle skal trives, noe som gjør at vi forsøker å gi anlegget et lite løft.
I 2018 har Damegruppa tatt på seg oppgaven med å pusse opp garderobene i kjelleren under store sal. De er i skrivende stund i sluttfasen med to av garderobene samt gangen, og vil etter velvillighet fra lagene gå i gang med de to andre garderobene så fort som mulig.
Vi gir Damegruppa en stor takk for fin innsats for klubbens lag.

Fotballstyret har en oppfordring til alle lag om å hjelpe til med å holde orden i garderobene. Hvis alle feier opp søppel slik at det er hyggelig for neste lag å komme inn i garderobene, om det er våre lag eller motstanderne. Vi vil også oppfordre alle til å rydde litt ekstra i ukene som kommer.

Nye krakker
Det er fortsatt både kaldt og fuktig i været, så derfor har husstyret innlosjert seg i garasjen til Arve.
Flere av de krakkene vi hadde er blitt borte, så nå er snart 5 nye krakker på plass til serieåpningen.
Stor takk til Husstyret.

Alle foto: Morten Helminsen