BÆLMORSOMT PÅ KROA – klar 6-er på terningen – igjen!!

Glade Gres(s)vik folk storkosa seg under «GIF – Treff på Kroa» – igjen. Denne gang med Per, Atle og René Kristoffersen – alle tre Snæbbus på ett brett. Fredag kveld gav de alle mye av seg selv til konferansier Henning Olsen og de ca. 50 fremmøtte på kroa.

HJERTELIG GJENSYN: Brian West og Per «Snæbbus» Kristoffersen i hyggelige samtaler .

Per senior viste at han fortsatt er like lynrask i replikken, som han var i føttene i gamledager. Og både Atle og René blir bare mer og mer trivelige Gressvikgutter, jo eldre de blir. Snæbbus er helt suveren, sier Henning. Bælmorsomt på kroa i kveld, sier Hanne Verbeek.

Det er koselig det, at pappa fortsatt har hukommelsen og replikken i orden, sier Atle og forteller om alle detaljspørsmåla som kom fra salen om pappas storhetstid på banen. Pappa var kjempefornøyd med kvelden, han synes det var moro!

Jeg fant forresten drakta til Dennis Law på loftet en gang, etter en landskamp pappa var med på mot Scotland. Kjempeartig, men pappa hadde nok ikke noe forhold til hvilken verdi den drakta har i dag, forteller Atle som har kost seg gjennom kvelden.

Henning var flink til å holde det hele i hop, mener Snæbbusene. Og René har vært sentral i Kråkerøys sportslige og sosiale suksess de senere årene. Henning spør hvordan Gresvik kan bli like gode som Kråkerøy:

Jeg tror det er viktig å dra i gang litt rundt selve laget, bygge relasjoner rundt klubben, få en tilhørighet til klubben – så kommer resultatene etter hvert, sier René

Også denne kvelden kom det flere spørsmål fra salen. Seniorene i GIF hadde flere spørsmål om detaljene i historien til spesielt Per Senior.

FANT DRAKTA TIL DENNIS LAW PÅ LOFTET: fv: Atle, Per og René «Snæbbus» Kristoffersen – her samla på verandaen hjemme hos pappa Per. Kjempeartig å finne drakta til Dennis Law, Scotland på loftet, forteller Atle «Snæbbus» Kristoffersen.

«Snæbbus er helt suveren», sier konferansier Henning Olsen i GIF. Fv: Renè, Per, Atle og Henning.

Gresvikif.no lurer på om Kjell på Kroa er fornøyd med kvelden:

Dette var fotballhistorie som mange flere burde fått med seg. De som var her hadde en uforglemmelig stund, sier Kjell selv.

TERNINGKAST 6

Tekst: Frode Holstad Hansen