Fire nye gullmerkeinnehavere

På siste årsmøte hadde medaljerådet funnet fire verdige til å motta foreningens gullmerke. I foreningens klubbhåndbok står følgende statutter angående gullmerket:

Gullmerket skal være en anerkjennelse fra Gresvik IF til en som aktivt har arbeidet for foreningen, eller gjort en særlig fortjenestefull innsats av sportslig, administrativ eller annen art. Gullmerket skal være en stimulans for fremme av klubblivet, og det er ikke antall år som vedkommende kandidat har vært medlem som skal telle, men hans eller hennes innsats gjennom kortere eller lengre tid.

Her er teksten som ble lest opp av medaljerådets leder, Morten Køllis Johannessen i forbindelse med overrekkelsen:

Han startet tidlig med fotball i Gresvik, der hans unike ferdigheter raskt ble lagt merke til. Som yngstemann var han sentral da guttelaget ble kretsmestere i 1977. Allerede tre år senere var han en del av A-laget som i 1980 rykket opp til fjerde nivå. I 1983 gikk han til FFK og ble cupmester i 1984. Tilbake i moderklubben har han lagt ned ytterligere innsats både på og utenfor banen. Hans fotballkunnskap er stor, og det har mange av klubbens talenter fått merke gjennom hans mangeårige roller som talentutvikler og koordinator. Dette er en mann som elsker fotball – og som fortsatt kan sees lekende med lærkula i Trondalen.

Vi gratulerer Vidar Kristoffersen med Gullmerket i Gresvik IF

—————–

Dette er en av klubbens veteraner. Han spilte ungdomsfotball i Gresvik og ble senere en mangeårig gjenganger på B-laget, der han blant annet ble kretsmester i 1979 og 1983. Senere har han hatt ulike roller både som lagleder og medlem av støttegruppen rundt seniorlaget, samt mange år med stor innsats som styremedlem i Old Boys-gruppen. Han har også vært lagleder i håndball og leder av bane- og anleggskomiteen. De siste årene har han vært en trofast deltager i dugnadsgjengen og husstyret, der han har lagt ned et betydelig arbeid med vedlikehold og oppgradering av anlegget i Trondalen.

Vi gratulerer Terje Spydevold med Gullmerket i Gresvik IF

———————

Freddy Norenberg (tv) og Roar Olsen

I over 15 år har denne personen lagt ned betydningsfull innsats for Gresvik IF.
Først rekruttert inn slik som de fleste av oss blir, hjelpere rundt et årskull med egne barn. I det barna var på vei ut av klubben, valgte denne personen en annen retning i GIF.
Denne personen har gjennom frivillig arbeid vært dedikert for å fremme folkehelse i vårt lokalsamfunn. Det å inspirere andre til å komme seg ut for å trimme i eget tempo og driv, var den første motivasjonen. Senere har det blitt lagt på utvikling av løyper og skilting i Gressvikmarka, slik at vi andre kan finne frem.
I sin tid har altså denne personen vært med på gif-joggens fødsel, stått bak over 200 joggerunder på fredager, arrangør av Sprinklet opp og merking av løyper i Gressvikmarka.
Denne beskrivelsen passer ikke bare til en person, men 2 personer som jobber som hånd i hanske.
Vi gratulerer Roar Olsen og Freddy Norenberg med gullmerket i Gresvik IF.