GIF i 100 år. Meget vellykket arrangement.

Tekst: Kjetil Føreid
Alle foto: Terje Jensen

Dagen skulle markeres for både store og små. De minste møtte opp på Stortorvet og med hovedleder Tormod Hermansen i spissen marsjerte alle over en for anledningen, flaggpyntet gangbro til Båthuset scene.  Her var det underholdning med Gressvikjenta Oda Gondrosen og bandet «Pysj». Det ble servert pølser i brød og selvsagt bursdagskake. Noen timer senere var det ungdommenes tur. Om lag 300 barn og unge deltok på disse markeringene. På kvelden var det de voksnes tur.

Legg merke til at også byens ferger var pyntet med GIF-flagg.

Bandet «Pysj» underholdt de minste. Gjengen består av Harald på piano, Dag Anders på bass, Ole Petter på trommer og Alexander Hermansen som vokalist. Det var første gangen bandet spiller og det bare foran Gresvik IF.

Pølser, brus og kake som det skal være i et bursdagslag.

Den offisielle 100 års markeringen startet kl 1700. Under stødig ledelse og nydelig sang av Alexander Hermansen ble blant annet Ordfører Siri Martinsen introdusert. Hun holdt tale fra kommunen og overrakte blomster og et gavekort til foreningen. Representanter fra kommunens idrettsavdeling, FFK, FRID, Fotballkretsen og Håndballregionen delte også ut gaver til GIF.

Nye gullmerkeoverrekkelser

De to siste årene hadde det pga pandemien ikke blitt delt ut noen gullmerker. Derfor var det hele 8 gullmerker som skulle deles ut i år. Morten Køllis Johannessen  delte ut foreningens hederstegn til følgende:

• Frode Hansen
  • Trond Sveberg
  • Caroline Helminsen
  • Arne Morten (Arnie) Johannessen
  • Joar Dahle
  • Henning Olsen
  • Knut Gulbrandsen
  • Morten Helminsen

Nye æresmedlemmer

Ikke nok med at det ble delt ut mange gullmerker – GIF fikk også to nye æresmedlemmer.

For sitt arbeide for GIF gjennom mange år og i mange verv ble Tormod Hermansen og Morten Køllis Johannessen utnevnt til nye æresmedlemmer. De ble gratulert av de fire andre æresmedlemmene våre.

Etter den offisielle markeringen startet showet/festen med herlig musikk og etter hvert stor stemning på dansegulvet. Vi lar de fine bildene til Terje Jensen tale for seg.

Bjørn Halstensen med sine dyktige musikere skapte skikkelig trøkk. Sangerne fra venstre: Eva Iselinn Eriksen, Oda Gondrosen, Alexander Hermansen, Eiríkur Hauksson og Åge Sten Nilsen.

Her er det flere bilder fra Fredriksstad Blad (krever pluss-abonnement).