Gresvik IF J-2007 med i dokumentar-serie!

Redaksjonen har sakset en nyhet fra facebooksiden til GIF Fotball Trenere og lagledere skrevet av Tor Arne Borg:

Gresvik IF sitt J14 lag er ett av 3 lag i Norge som skal være med i en dokumentarfilm. Jentenes utvikling skal følges gjennom 1 år sammen med et guttelag fra Bergen og Lillehammer, der de skal følge en metodikk utarbeidet av akademisjefen til Barcelona, Alfred Puig. Da det fortsatt er noe restriksjoner for innreise, er det Alfred’s Norske høyrehånd gjennom 15 år Rune Mikkelsen som skal følge opp jentene. Dette skal munne ut i en dokumentarfilm som skal vises på en av de store nasjonale tv-kanalene. Det er den anerkjente filmskaperen Pål Winsents som skal filme jentene det neste året.

Filmskaper Pål Winsents

Vi ser på dette som en artig og stor mulighet for jentene våre å få være med på, samtidig som vi automatisk får tilgang på noen goder som vi ønsker at hele fotballgruppa i GIF kan dra felles nytte av.

Som en del av pakka jentene skal igjennom tilbys vi et anerkjent kurs som vi ønsker å holde internt og litt «eksklusivt» for alle dere som bidrar hver uke i Trondalen.

Kurset er for alle – fra foreldretreneren til elitetreneren, da det er de samme prinsippene som gjelder hele veien. Prinsippene bygger videre på det klubben allerede har satt i gang, der rondos og posisjonsspill er selve essensen.

Dette er sitater fra andre som tidligere har deltatt på kurset;

– «Trenerne får håndfaste øvelser som kan tas i bruk allerede på neste trening, og passer til alle nivåer»

– «Rondo er ikke bare en slapp oppvarmingsøvelse, det er selve spillet»

– «En svært dyktig fotballmann og pedagog, som over 3 kjappe dager viser at fotball ikke trenger å være så komplisert»

Kurset går over 3 dager på klubbhuset, 15-17 juni kl.17.30-20.30 med både en teoretisk og praktisk del. Det vil bli enkel servering, og alt er gratis.

Kurset er godkjent av NFF og gir i tillegg 10 timers etterutdanning i UEFA-B lisens for de som er interessert i slikt.

Er dere med på et felles løft for barna og ungdommene våre i Trondalen, som samtidig vil gi dere voksne noen enkle tips dere kan bruke allerede på neste trening?

Kursholder Rune Mikkelsen

Fra venstre Filmskaper Pål Winsents med caps, hovedtrener for jentene, Hans Martin Skari-Hansen og kursholder Rune Mikkelsen.