Livsgleden og entusiasmen er tilbake!

«I denne serien vil vi dele historier om fysisk aktivitet, fysisk og psykisk helse, kosthold og livsstilsendring i forbindelse med at Fredrikstad skal sertifiseres som Global Activ City». Dette skriver Fredrikstad Blad, og på lørdag den 28. januar var det GIFs egen Line Ulfeng Michalsen fra de inkluderende gåfotball jentene i Gresvik IF som hadde mange inspirerende innspill om både aktivitetsglede, folkehelsen og trivselen i Gresvik Idrettsforening. I intervjuet med Fredrikstad Blad forteller Line at livsgleden og entusiasmen er tilbake samtidig som hun ikke får fullrost hvor inkluderende fellesskap hun opplever blant de sosiale jentene i Gresvik IF.

– Jeg ble tatt utrolig godt imot! Flere av jentene spilte jeg sammen med da jeg var yngre, så det ble litt som å komme tilbake i den gamle veninnegjengen, sier Line til Fredrikstad Blad.

Å lese hele saken krever abonnement i F-B og kan leses ved å trykke på bildet eller ved å følge denne linken

Faksimile Fredrikstad Blad der fotograf Niklas Lyngfoss har tatt bilder og journalist Kristin W. Hansen har skrevet om den beundringsverdige reisen Line har hatt siste år. Her er hun midt i den tidligere drømmen om en vakker dag å virkeliggjøre bruken av sin rosa keeperdrakt.

Line og gåfotball jentene fikk også stor oppmerksomhet i Aftenposten i romjula. Vil du lese den artikkelen kan trykke på bildet eller følge denne linken.

Faksimile Aftenposten, fotograf Siri Øverland Eriksen. Også denne artikkelen i Aftenposten i romjula krever abonnement. I artikkelen er Line et levende prakteksempel på at riktige medisiner kombinert med flott egeninnsats for folkehelsen virkelig nytter.

Her kan du se to ulike varianter av filmer som omhandler folkehelse og gåfotball i Gresvik IF:

Gåfotball jentene har laga en film om at Gåfotball er folkehelse. Her sammen med et utvalg av voksne Gressvikinger som koser seg med inkluderende aktivitet sammen med «knøtteoldboys». Trykk på bildet for å se filmen.

Her en liten film om gåfotballens natur, som Gresvik Idrettsforening, i samarbeid med regissør Sander Steve, produserte for Norges Fotballforbund i 2021.

Tekst: Frode Holstad Hansen