Marie tatt ut til Equinor Talentleir!

Tekst og foto: Tor-Arne Borg

Marie Atangana fra Gresvik J15 er tatt ut til Equinor Talentleir for Norges fremste 15 åringer. Samlingen gjennomføres i Sarpsborg 28-31 mars.

Nok en spiller fra klubbens talentfulle 2007 kull er tatt ut til å representere Gresvik IF blant Norges 40 fremste 15 åringer. Dette er siste nasjonale samling for dette kullet før den første offisielle landslagstroppen skal velges for landets 15 åringer.

Marie har hatt en fin utvikling de siste årene, og har samtidig en råskap og fysikk som er unik. Samtidig har vi en klar formening om hvilke områder hun trenger å øve mer på, og dette er noe vi ser frem til å jobbe mer med fremover.

Vi har mange talentfulle jenter i klubben vår på dette kullet, samtidig som vi har et godt trenerteam. Marie vil derfor ha de beste forutsetningene for å utvikle seg videre i Gresvik i året som kommer med sine gode fotball- venninner.

Klubbens 2007 kull på jentesiden har fulgt hverandres utvikling i mange år. Dette kombinert med en god treningshverdag som tar jentene på alvor, har vist seg å være en god oppskrift for både utvikling og trivsel i gruppa.

Det å bli tatt ut til samlingen vil være til stor inspirasjon for Marie slik at hun kan fortsette det gode arbeidet, samtidig som hun vil få noen nyttige referansepunkter når det gjelder nivå og hva som kreves for å bli en toppspiller.

Hele klubben ønsker lykke til på samling!