Mads Vallestrand oppfordrer lokalt næringsliv og gressvikpatrioter til å støtte oss i Publikumskampen 2021

Seniortrener Mads oppfordrer lokalt næringsliv og patrioter til å støtte GIF i publikumskampen

Vi arrangerer publikumskampen 28.okt mot erkerival lervik i «Slaget om Onsøy», der bedrifter støtter med et kronebeløp per tilskuer. Vi snakket med trener Mads Vallestrand om betydningen av å lage en ekstra ramme rundt lokaloppgjøret, etter halvannet år hvor det knapt var å lov å trene sammen.

Hva betyr det med litt ekstra folk og stemning rundt kampen mot Lervik?

– Slaget om Onsøy er alltid spesielt, og kampene mot Lervik lever stort sett sitt eget liv uavhengig av hvordan tabellen ser ut. Vi som er med rundt laget prøver å forberede oss som om det er en vanlig kamp, men at motivasjonen er ekstra stor denne kvelden er det lite tvil om. Jeg tror og håper at alle som er på banen til enhver tid denne matchen skal legge ned det lille ekstra som gjør at vi tar med oss 3 poeng og fortsatt kan være med å kjempe i toppen, oppfordrer Mads.

Meld deg på til kampen her!

– Dere kjemper om opprykk også parallelt med at vi drar i gang publikumskampen, hvordan anser du sjansene for opprykk nummer to på rad?

– A-laget er med for fullt i 5. divisjon og alt er i utgangspunktet opp til oss selv. Vi drømmer om et nytt opprykk, selv om det ikke snakkes om i garderoben ennå. Vi konsentrerer oss om en kamp av gangen og legger tilrette for at hver kamp vi spiller skal være den beste for sesongen, så håper vi at det skal være nok når vi teller opp i midten av november.

At det er godt engasjement rundt hjemmekampene våre gir gutta en ekstra «boost». Selv om det bare er 5.divisjon, kjenner vi på kroppen at det kribler litt ekstra når GIF flaggene vaier på gjerdet og det er bra med folk rundt. Nå som sponsorene er med å sponser oss pr tilskuer setter vi ekstra stor pris på den støtten vi får.

Støtt laget med 5, 10 eller 20 kroner per tilskuer

Publikumskampen skal generere ekstra midler til seniorlaget, hva betyr det konkret for dere?

At vi kan få ekstra midler vi hjelpe oss med den sportslige satsingen i form av at vi kan gå til innkjøp av nytt utstyr og treningstøy til spillerne. Vi ser at andre lag i distriktet har gjennomført det samme med fantastisk oppslutning fra næringslivet. Hvorfor skal Gressvik være dårligere? Vi er en stor klubb med god satsing i både ungdomsavdelingen samt junior og senior. Vi er endelig på vei opp dit vi bør være, og med hjelp fra lokalområdet og sponsorer vil veien oppover være enda kortere!

Hva vil du si til Gressvikfolk som vurderer å støtte økonomisk og/eller ta turen opp til Trondalen 28.oktober?

Vi håper og tror at Gressvik er stedet, og at alle med ett hjerte fra klubben ønsker å bidra enten ved å sponse oss eller å komme på kamp slik at vi får noen sårt tiltrengte midler. Etter halvannet år med covid og lite muligheter for å få inn penger i lagkassa ønsker vi hjelp fra nettopp dere. Vi som er ansvarlige for det sportslige lover fult trøkk og enn innsats som få skal ta oss på, så håper vi at alle rundt kan hjelpe oss med å skape en ramme som ikke har vært i Trondalen på 12-15 år!

Vi er på vei opp og frem, og med DIN hjelp, så skal vi klare dette sammen!