SNART ER VI 100 ÅR

Tiden går fort. Og om et år skal Gresvik IF feire klubbens hittil største jubileum. 12. mars 2022 fyller vi 100 år.

Det vil sikkert bli markert på mange måter, og innen den tid er det god grunn til å håpe at vi alle kan feire med både håndtrykk og varme klemmer.

Et av klubbens prosjekter fram mot 2022 er allerede startet opp, nemlig jobben med å lage en 100-års jubileumsberetning. I skrivende stund ser det ut til at den vil ende opp i bokform.

Undertegnede har tatt på seg redaktøransvaret, men vil få bistand av flere på vei mot fullført oppgave. Kan hende trenger vi også akkurat din hjelp.
Flere av dere kjenner til at vi for en tid siden lanserte en Facebook-gruppe “Gresvik IF 100 år i bilder og på film”. Denne siden er blitt en suksess, og her ligger allerede et stort bildemateriale, særlig fra nyere tid.

Vi vet imidlertid at det ligger flere bildeskatter rundt omkring på loft og i kjellere. Særlig gamle bilder hadde vært av uvurderlig verdi for oss når vi skal dokumentere klubbens historie.
Ting som hadde vært spennende å få tak i er selvsagt bilder fra førkrigstiden da klubben hadde sin storhetstid på fotballbanen. Bilder fra håndballens første år er også etterlengtet.

1977-04 Skirenn

Det samme med flere bilder fra da klubben hadde sin egen hoppbakke – Blåkollen. Kanskje dukker det også opp bilder fra tur- og orienteringsgruppa og årene da klubben var i stand til å arrangere langrennskonkurranse i Gressvikmarka?

1939 – Blåkollen 1

De aller fleste bildene vi får fra både fotball og håndball er lagbilder. Det hadde gjort seg med noen susende actionbilder også.
Dersom noen sitter på bilder de ikke har lyst til å dele på Facebook, eller kanskje ikke helt får det til å legge dem ut digitalt – så må de gjerne sende en melding til henning.olsen@vg.no, eller kontakte meg på 9054 8960.

LILLEPUTT 1977: Denne gjengen tapte KM-finalen mot FFK i 1977.

Dette er et av mange bilder som har dukket opp på Facebook-siden vår. Foto: BJØRNULF

Hovedbilde øverst:
1930 Gresvik IF