Stor og minnerik dag for Jenter 15.

Det var en litt høytidelig stemning i Trondalen i dag, da jentene for første gang skulle spille en Regional kamp i GIF-drakter. På motsatt banehalvdel stod Øvrevoll-Hosle som har nærmere 700 jenter og kvinner i klubben. Laget lå på tabelltopp før møtet med GIF-jentene, og jentene var nok litt ekstra spente på nivået som ventet dem

Med innmarsj, speaker, musikk og dommertrio var standarden satt. Kravene rundt arrangement og gjennomføring av Regionale kamper er noen hakk opp fra hva man er vant til, men dette er noe vi skal få til å imøtekomme på en god måte. Etter kampen fikk vi de beste skussmål både fra dommertrioen og motstanderlaget.

Gresvik-jentene gjennomførte en meget solid kamp og ga seg ikke før det stod 6-0. Det var tydelig at Gresvik-jentene var klare for større oppgaver, og de gikk ut i et høyt tempo fra start. Flott å se at de tør å spille sitt vante spill, samtidig som de stod høyt i presspillet og vant mange 2.baller. Dette var et solid resultat mot en stor klubb.

Nå venter 3 nye hjemmekamper på rad, der kampen mot Lillestrøm i Trondalen lørdag 7 mai kl.15.00 blir et nytt høydepunkt»

Tekst: Tor Arne Borg
Foto: Rikard Rupar