Storselger og goalgetter Alex er klar for publikumskampen

Superselger og goalgetter – Alex er klar til Publikumskamp!

Seniorlaget og støtteapparatet har den siste uken mobilisert inn mot Publikumskampen mot Lervik som er 28.oktober. Senioravdelingen er i mange breddeklubber en stor utgiftspost, så i tillegg til å skape engasjement for GIF og lage en folkefest, bidrar publikumskampen til bedre økonomi på flere plan.

Spillerne har selv fått i oppgave å ringe til nettverket sitt for å få med flere støttespillere som vil bidra med et kronebeløp. En som virkelig skilte seg ut her er GIFs trofaste goalgetter Alexander Arnesen. Jaggu er det ikke bare fotballangrep han kan avslutte i kassa, han avsluttet også de fleste samtalene med innbringende mynt i kassa! Vi har tatt en prat med superselgern før torsdagens kamp mot erkerivalene fra Lervik.

Åssen er i stemningen i laget om dagen – opprykkshåpet lever?

– Stemningen er veldig god! Vi har absolutt troa på at vi endelig skal spille oss opp i 4.divisjon igjen. Det er mye ungt i laget vårt, men det er nok mye av grunnen til at vi er der vi er. Vi har også godt trenerteam som leverer bra og gir oss troa på at vi kan få til ting. Vi har hatt Mads over noen sesonger og det har fungert veldig bra, samtidig har Tore Martinsen kommet inn og bidratt til å styrke oss ytterligere. Rett og slett en veldig god duo med Tore og Mads, forklarer Arnesen.

Du har spilt foran mange mennesker tidligere også – hva betyr det?

– Hører man folk heier, gaper og skriker så gjør det noe med kroppen og vinnerinstinktet våkner virkelig. For min egen del går det en ordentlig F.. i meg og jeg blir supergira. Samtidig er det kjempestas at det er mye folk i Trondalen, og ikke minst om det er mange yngre gutter og jenter som kommer og ser at det er mye spennende som skjer i Trondalen. Vi er forbilder for de yngre spillerne og ønsker å vise at det er kult å spille i Gresvik IF også når de blir større, og ikke stikker rundt til andre klubber i distriktet.

Vi har oppdaget at du var superselgeren fremfor noen, hva er trikset?

Alex, som til daglig jobber med helt andre ting enn salg hos graveentreprenøren Park & Anlegg har et kontakt svar. – Det handler vel egentlig bare om å skru på sjarmen og være hyggelig med de man ringer til. GIF er en fantastisk klubb og jeg ønsker å videreformidle det engasjementet jeg har for klubben, og få den personen jeg snakker med til å både tro på og forstå hvor viktig GIF er for meg og mange andre. Det har alt å si. Nå skjer det endelig mye positivt i breddefotballen og ikke minst her i Trondalen. I tillegg er det utrolig mange hyggelige mennesker å snakke med da!

Vil du også støtte oss – se pakkene våre her

Hva synes folk om konseptet Publikumskampen?

– De generelle tilbakemeldingene har vært veldig bra. Folk sier de både hører og leser stadig mer om GIF og de fleste syntes faktisk det var hyggelig at man blir kontaktet.
Mitt inntrykk er at mange synes det er fint å kunne støtte opp om breddeidretten og det tilbudet GIF har til både små og store.

Hvorfor skal folk støtte opp på torsdagen under Slaget om Onsøy?

– Det hadde vært utrolig gøy å lage en skikkelig folkefest i Dalen igjen – det fortjener klubben, avslutter målmaskinen!