Infomøte om oppstart av gå-fotball for demente.

Er du pårørende til en person med demens? Eller kunne du tenke deg å jobbe frivillig med gå-fotball? Da er du velkommen til informasjonsmøte i Trondalen tirsdag 14. mai.

I samarbeid med kommunens demensteam, Fredrikstad Demensforening og Gresvik IF inviterer Aktive Fredrikstad til et informasjonsmøte om gå-fotball for personer med demens.

Dette er et nytt tilbud vi ønsker å teste ut i Fredrikstad høsten 2024. Gresvik IF har lang erfaring med gå-fotball som er en variant av vanlig fotball, men gjennomføres gående og med færre spillere på banen.

Erfaring fra Flint fotballklubb i Tønsberg viser at «Gå-fotball» er spesielt godt egnet som aktivitet for personer med demens. Det passer for både kvinner og menn, og inneholder både aktivitet, frisk luft – og sosialt samvær!

Behov for frivillige

For å kunne gjennomføre dette trenger vi også personer som vil bidra som frivillig. Du kan være med som støtteperson på selve treningen, eller koke kaffe og sørge for sosial hygge etter en treningsøkt.

Informasjonsmøtet er tirsdag 14. mai kl. 18.00 i klubbhuset til Gresvik IF, Trondalsveien 31.

Møter er åpent og uforpliktende. Det er ikke påmelding. Vi deler tanker og planer for tilbudet, og det er åpent for å stille spørsmål. Varmt velkommen!

Høres dette interessant ut?

Spørsmål kan rettes til:
Anne Skauen i Aktive Fredrikstad tlf, 95912552 eller
Grete Pettersen i Gresvik IF, tlf 909 59 237.

Foto: Kjell Hamnes.
Flint har god erfaring med gå-fotball for personer med demens.