Jenter 14 avsluttet serien med kretsmesterskap

GIF fikk i går en ny kretsmester, da jentene for andre år på rad gikk ubeseiret gjennom en hel sesong. I går kronet de det hele med 16-3 borte mot Ekholt.

Før det var gått 4 min lå den første ballen i nettet og etter hvert rant det bare inn med mål. Ved pause stod det 7-2 og til slutt var det hele 16-3 og kretsmesterskapet var et faktum. Laget lå før kampen likt med Ås, men med bedre målforskjell. Ås spilte samtidig mot Trosvik og selv om Ås vant 7-1, så holdt ikke det til å slå våre jenter. Jentene spilte meget underholdene fotball med noen perler av noen mål.

En stolt lagleder Tor Arne Borg skriver om laget:

Vi har i år stort sett spilt mot 15 års lag, men de blå/hvite 14 åringene har ikke sett seg tilbake. Vi er utrolig stolte over denne gjengen, tommel opp for dere.

Resten av GIF gratulerer de dyktige jentene med kretsmesterskapet. Vi gleder oss til neste år og oppfordrer alle i GIF til å følge dette laget neste sesong.

Tekst: Kjetil Føreid
Foto: Kjetil Føreid og Tor Arne Borg