Vinteren er over og sommern kom brått

Det har vært stille på stisyklistene i vinter. Det betyr ikke at vi ikke har vært på hjul, men på grunn av en noe kald og litt mer snørik vinter i år har det blitt litt mindre sykling, og litt færre på tur på barfrost og snø. Men nå er sommer og sol her, og da er det ingen unnskyldning for ikke å komme seg ut.

20. til 22. april gjennomførte vi årets utgave av Crux Jam med stor suksess.
Pål Grotnes og Ole Henrik Illenberg Solgaard fra GIFS tok fantastiske 2. og 3. plass i cruxkonkurransen, og Hanne Holmstrøm Karlsen fra GIFS tok en artig 2. plass av 2 deltakende jenter.
Det var mye bra og krevende sykling/cruxing i konkurransen, men ingen nevneverdige skader, heldigvis. Fine guidede turer på tørre flotte stier i fantastisk vær både fredag, lørdag og søndag.

Alle turer er nå i full sving, også ungdomsturer på tirsdager, og ikke minst Tur for Funksjonshemmede. Det har vært en litt treg start med for få påmeldte til tur av diverse årsaker. Det skal være minst 3 påmeldte, men til slutt gjennomførte vi tur med kun 1 påmeldt for å komme i gang. Og, HVILKEN tur gutten fikk. Han hadde fått ny flott og meget solid sykkel og la av gårde i et forrykende tempo så stisykkelgutta hadde vanskelig med å følge med. Artig. Han fikk også testet sykkelen på teknisk sti og fikk en super opplevelse på hjul.

Fellesturer har nok vært noe amputert, men det skyldes stor dugnadsinnsats fra klubbens styre og medlemmer. Vi har, som sikkert de fleste som ferdes rundt ferdighetssenteret og i marka, sett at det har skjedd stor forandring på grusplassen.
Gammel Pumptrack er blitt revet og en ny og større track er blitt bygget med støtte fra Sparebankstiftelsen. Den skal asfalteres veldig snart, så inntil det er den forbudt å sykle på!

Men, når det er gjort er det bare for store og små, ung som gammel å boltre seg med alt som kan trilles med. Sykkel, rulleskøyter, sparkesykkel, skateboard og rullator. Det er ingen begrensning, bare å la fantasien råde for hvordan du vil leke i den.
Det er også bygget en stor og liten dirtline, store og små hopp, og der er det bare å leke seg for den som tør.

En stor dreneringsgrøft er gravd langs med ferdighetssenteret, rør er lagt ned, trekkerør for kabler til lysmaster er lagt, og det er også blitt drenert foran garasjeanlegget.

I år, som i fjor, er vi også med å hjelpe i Kjærringåsen Sykkelpark Sarpsborg. Der vil vi innimellom stille med guider for nybegynnere, arrangere enduroløp, ha jentekveld(er) og kanskje egen klubbkveld, hvor klubbens medlemmer kan sykle gratis.
Vi ønsker alle en fortsatt super forsommer, og vi lover å komme sterkere tilbake med nyhetsbrev fremover.
Kom dere ut på hjul og nyt godværet også fra sykkelsetet.

Vennlig hilsen Sykkelgruppa.

Tekst: Hanne Holmstrøm Karlsen